MediaMarkt

Event Keynote
PowerPoint

Uitdaging

MediaMarkt was één van de topsprekers op het event “What’s next in Retail Tech 2021” te Rotterdam (NL) waar het zijn gloednieuwe concept “MediaMarkt Tech Village” uit de doeken deed voor het grotere publiek binnen de BeNeLux. MediaMarkt wou hun keynote op een professionele manier brengen vol beleving.

Oplossing

Vertrekkende vanuit de bestaande templates van MediaMarkt brachten we het verhaal tot leven door verschillende stukken content op verschillende interactieve manieren te brengen. De belevenis tijdens de keynote stond centraal zodat het nieuwe concept duidelijk en professioneel gebracht werd.

57
keynote slides
27
custom iconen
TEXT FONT
MM Text Pro
TITLE FONT
MM Headline Pro

Dynamische tijdslijn
om relevante informatie te delen

De historiek van een bedrijf is vaak niet het meest interessante stukje van de presentatie. Als toehoorder van de presentatie heb je vaak genoeg aan de oprichtingsdatum van het bedrijf. Als je als bedrijf toch een interessante historiek hebt, kan het helpen om je historiek op een dynamische & interactieve manier te brengen om de beleving te vergroten.

Bij MediaMarkt brachten we de historiek op een dynamische, gefaseerde en levendige manier. We bouwden de tijdslijn interactief op met hyperlinks zodat men zelf naar -voor het publiek- relevante momenten in de historiek kan navigeren.

Concept sharing / Beleving

MediaMarkt wou bij tijdens de keynote ook de 4 verschillende concepten van hun gloednieuwe Tech Village uitleggen.

Dit pakten we aan door het originele beeld waarop het concept gestoeld is te laten overgaan naar de 3D Renders op een split-vision manier.

Op deze interactieve manier vergroten we gevoelig de belevenis en de herkenbaarheid van het concept tijdens de keynote.

“Héél enthousiast over het professionele resultaat van de keynote! Ik kon met veel vertrouwen presenteren.”
Vittorio Buonfiglio
COO MediaMarkt Benelux 2021

Voor & Na
Slides met data

Vele presentaties dragen data met zich mee. Het is dan ook aan de spreker om hier voorzichtig mee om te springen. Je wil immers niet dat men jouw data gaat over analyseren of je gaat betrappen of het niet zeggen of weergeven van de volledig juiste informatie. Daarom kiezen we vaak om enkel de essentie of de hoofdboodschap mee te delen op onze slides, zeker bij externe presentaties.

Bij dit voorbeeld van MediaMarkt hebben we de linkerhelft vereenvoudigd naar een simpel percentage ipv een 'complexere' grafiek.